Thursday 12 September 2013

PROGRAM AMAL : JELAJAH SAHUR PPOC SOUTHERN : PERTUBUHAN KEBAJIKAN ANAK-ANAK YATIM JOHOR (RUMAH BARKAT).

Entry kali ini, aku nak menceritakan tentang event amal yang PPOC telah jalankan sepanjang bulan Ramadhan yang lepas. Aku pun tidak terkecuali dari terlibat dalam program seumpama ini. Ada 2 event yang aku sertai, pertama anjuran PPOC Central, di Rumah Anak Yatim Paya Jaras, tapi aku tiada koleksi gambar sepanjang di sana, so untuk entry kali ini, aku kongsikan kisah kami beberapa wakil PPOC Central yang berkenan mencemar duli (ekekeke bajet sultan ke apa) untuk turun ke Johor Bahru bagi memeriahkan acara Jelajah Singgah Sahur bersama anak-anak yatim dari Rumah Barkat, Johor Bahru.

Ok, jom layan koleksi gambar bersama sedikit penerangan dari aku. Setiap gambar, ada kisahnya...

Sebelum itu, gambar adalah dari koleksi persendirian aku sendiri dan dari rakanku iaitu Lily.


Dah sampai JB dah masa nie.... Muak baru bangun tido hahaha...





Posing dulu sebelum event bermula...






Sekitar berlangsungnya majlis bersahur bersama anak-anak yatim dan penyerahan goodies dan sumbangan dari kami. Apa sekalipun, semoga niat yang baik ini diberkati Allah hendaknya. Dan harapan kami, semoga anak-anak yatim tersebut turut mendapat manfaat juga dari apa yang didermakan buat mereka. 

Amin ya Rabal Alamin. 

No comments:

Post a Comment