Thursday 15 November 2012

Tutorial Tentang Pic Collage... Saya suka Pic Collage.. :-)

Sebenarnya aku tak tahu nak buat apa sekarang nie... Nak keluar, tak de yang ajak pun. My dear dah pergi Open House Deepavali. Rumah kawan dia and dia pun sedang bersama semua kawan-kawan lelaki dia. (Kata dia larrhh.. aku percaya je lah sebab kepercayaan kan tunjang kekuatan sesebuah perhubungan). So jomlah.. aku bagi Tutorial tentang Pic Collage k.



Pada yang ada Ipad atau any smartphones pastinya korang tahu tentang aplikasi ini. Aplikasi ini membolehkan kita menggabungkan pelbagai gambar dalam satu masa. Contohnya if korang nak gabungkan gambar korang yang banyak-banyak tu then korang nak add any sticker, wordings and etc. Aku sangat sukakan applikasi ini kerana dengan applikasi ini aku boleh pilih berpuluh-puluh gambar terbaik (biasanya shoot photo pun around 100 kalau aku pergi ke mana-mana), dan kemudiannya aku akan add-on stickers, change background dan add-on wordings. Ini juga salah satu cara untuk mengabadikan kenagan terindah korang ketika berada di sesuatu tempat dalam satu masa. Korang leh adjust sendiri berapa keping foto yang korang mahu masukkan, apa wordings yang korang mahu tulis dan sebagainya...

Once korang da cuba applikasi ini, pastinya korang enjoy sangat dengannya. So disebabkan aku sangat enjoy dengan applikasi ini, maka aku dah menjadikan ia sebagai satu rutin aku, apabila aku pergi bercuti atau terlibat dalam sebarang event (dah tentulah kita akan ambil gambar yang banyak kan?), aku akan compile all the best shoots and masukkan dalam Pic Collage aku, then aku akan upload di Facebook aku dan juga di side bar Blog aku nie. So kalau korang perhatikan, berderet kompilasi gambar-gambar Pic Collage aku di side bar blog aku nie.. Hehe.. Cam ne nak masukkan dalam blog? Oh senang je... cam boasa, korang pegi ke Layout, then klik pada Add A Gadjet, lepastu korang klik pada Add Picture, disitu korang masukkan link Pic Collage korang yang korang da save di Facebook atau di desktop PC masing-masing (biasanya aku da copy paste ke desktop lappy aku), lepas tu Save cam biasa. After that kalau korang nak drag dia ikut arrangement macam aku selalu buat pun boleh juga and jangan lupa klik Save Arrangement yea kawan-kawan semua. 

Wah aku da mula beri tutorial pada korang semua.. Hehe.. Just sharing.. Sharing Is Caring rite?

Okey lah, kawan-kawan semua, Selamat mencuba okies.. Apa-apapun aku nak share dengan korang koleksi Pic Collage yang aku da create selama ini... Layann k.. Mana tau leh bagi inspirasi pada korang and boleh beri korang lagi idea and pastinya korang leh hasilkan sesuatu yang lebih baik dari apa yang aku telah hasilkan.. Insyaallah.. Happy Viewing!
























So macam mana? Best kan? So jangan lupa download applikasi ini yea!

6 comments:

  1. bnyknyaaaa picture. best lah ade apple application

    ReplyDelete
  2. hehe mmg best pun.... da jd cam routine plak hehe

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum (^_^) datang follow blog ni. Follower yang ke- 37 .

    Nanti jikalau ade kelapangan , awak tinggalkan jejak link blog awak di sini ya Exchange link

    nanti saya dapat Blogwalking awak selalu (^_^)

    Hope dapat jadi rakan yang sejati dalam blogger ni ya , kita gunakan peluang ini sebaiknya untuk mengeratkan lagi hubungan antara 2 blogger (^^_)
    Salam perkenalan ; ) sekali lagi dari Fariz Reza .

    From: Fariz Reza [Dot] Com

    ReplyDelete
  4. wah..menarik
    http://nurulnamasaya.blogspot.com/2012/11/alat-mekap-hilangkan-stress.html

    ReplyDelete
  5. Hye semua... Fariz, salam perkenalan yea, saya dah masukkan my blog link kat Exchange Link yang u provide tu :-) Hai Nurul Ain, I will follow your blog, thanks yea, Salam Perkenalan juga :-)

    ReplyDelete
  6. Done follow . Wow ! minat betul ea gambar2 ne semua . hoho.. terbaekk. Maaf ! kalau xmau blogger lari dri komen kamu punya blog baik baca ne . http://dayahdanish.blogspot.com/2012/11/remove-word-verification.html

    ReplyDelete