Friday 30 November 2012

MARATHON MOVIE...


Hai semua... 

A short entry for today before I proceed to the movie summaries...

Semalam aku telah pergi menonton 2 movie sekaligus iaitu Twilight : The Breaking Dawn (Part 2) dan Lagenda Budak Setan 2.

Memang aku dan rakan aku iaitu Farhana dah plan untuk marathon movie nie since last week lagi. Berpunca dari kekecewaan sebab gagal menonton filem Twilight hujung minggu lepas yang fully booked ketika itu, then  kami terpaksa menonton Pontianak VS Orang Minyak (Aku memang tak kan buat summary tentang filem ini, jangan tanya kenapa.. peace), maka kami telah merancang untuk menonton Twilight diikuti dengan Lagenda Budak Setan 2 yang baru sahaja masuk panggung kelmarin. So we named it as 'Marathon Movie' dan 'Girls Day Out'...

Kami bertemu di Wangsa Walk sekitar jam 5 petang. Then terus beli tiket. Waktu tayangan untuk Twilight : The Breaking Dawn Part 2 adalah pada pukul 6.30 petang manakala Lagenda Budak Setan 2 pada jam 9.30 malam. Memandangkan banyak masa lagi sebelum tayangan movie pertama bermula, so kami pergi makan-makan dahulu di GeorgeTown White Coffee Wangsa Walk.

Overall, the food were nice. Lepas nie boleh datang lagi... Thumbs up kat Nasi Lemak Rendang Ayam dia dan Pineapple Fried Rice.


Lepastu kami jalan2 sekitar Wangsa Walk and cuci-cuci mata jap...

Okeh waktu tayangan da mula...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Secara keseluruhannya, kedua-dua movie nie best lah... Especially Twilight : The Breaking Dawn Part 2.. Lagenda Budak Setan 2 pun best.

Nanti aku ceritera dan komentar dengan lebih lanjut untuk kedua-dua movie ini yea. Akan ada 2 entri khas untuk tiap satu movie ini.

Apapun, kali ini kami puas hati dan memang berbaloi-baloi tontonan wayang kali ini.. Terubat lah kekecewaan minggu lepas... 


No comments:

Post a Comment