Tuesday 9 October 2012

Jalan-Jalan Time : I-City Shah Alam

Salam Hari Selasa yang indah... Bersamaan dengan 9 Oktober 2012...

Entri kali ini, seperti yang telah dijnjikan sebelum ini, aku akan bercerita tentang perjalanan kami ke I-City Shah Alam pada Sabtu lepas.. Aku, si dia dan anak-anak....

Kami bertolak dari Kuala Lumpur selepas maghrib... Dan tiba di sana around 9.00 malam.. Kami menjamu selra di restoran berhampiran sebelum masuk ke lokasi yang dituju.. The kids are happy with the journey.. especially si kecik, our little Aliya... Dia sangat excited untuk melihat pokok berlampu.. Aku?? Hurmm, ni kali ketiga aku ke sini, ceh berlagak la plak, kalau dulu memanglah teringin sangat2 nak pergi tapi now da tak heran dah tau hehehe... asalkan the kids are happy on that night... tiba-tiba terasa mcm nak mengimbau pula kenangan silam, yeahhhh.. si dia lah yang menunaikan impian aku nak ke I-City dulu.. dan ini kali ke 3 aku berada disini, wahh semuanya bersama beliau.. Haha mmg kuat betul aura kami di I-City Shah Alam nie... Ngeeee....

Di I-City shah Alam, kami banyak mengambil foto beramai-ramai... Sebelum itu Aliya sempat menaiki (sebenarnya aku pun tak tahu apa nama benda alah tu hahaha), kenderaan yang bergerak di atas rel. Aktiviti selain itu is bergambar dan bergambar.. photo shoot di mana-mana sahaja, kebetulan pula kami semua nie memang suka berposing.. Ada juga kami shopping sket2, biasalah semua untuk budak-budak sahaja, segala barang and permainan berkaitan dengan lampu yang berkelip-kelip....

Tatkala larut malam melambai, kami pun mula bergerak pulang.. Little Aliya pun dah kepenatan dan tertidur di dalam kereta.. Asalnya my sayang nak singgah ke Bukit Jalil untuk bertemu teman-teman PPOC yang bermain bowling di sana. Unfortunately, mereka dah habis bermain dan sudah pulang ketika itu.. So in theend, we just shoot to Zoe Zen jap, Little Aliya still asleep in the car. My sayang nak pasang something kat keretanya... Aku layankan je walau dah agak lewat pagi ketika itu... then only kami pulang ke rumah...

Time to rest, coz plan keesokannya is nak pergi KLCC... HOHOHO...

Okey, before we end the story, sudi-sudilah kiranya melihat beberapa gambar kami ketika di I-City Shah Alam... :-)


Inilah kenderaan yang dinaiki Little Aliya.. serius aku memang tak tau apa nama benda nie... haha...


This is me with Eyka....


                                                   Eyka bersama rambut palsunya...






OKEY, THATS THE STORY... KISAH KAMI DI I-CITY SHAH ALAM.. MOGA AKAN ADA LAGI KISAH INDAH KAMI.... 

No comments:

Post a Comment