Tuesday 15 January 2013

Wedding Shahrol PPOC + Outdoor Photography @ Tanjung Leman

Hye semua...

Nampaknya baru hari nie aku berkesempatan untuk update story-mory aku yang seterusnya.. Yea, kami ke Johor pada hujung minggu lepas... Maka aktiviti kali ini memang variasi aktiviti lah. First of all atas sebab undangan perkahwinan one of our PPOC Team iaitu Shahrol Rauna (Ni nama Facebook dia ya). Untuk pengetahuan korang semua, Shahrol ni antara senior-senior dalam PPOC, beliau merupakan salah seorang marshall di PPOC dan juga salah seorang anggota media untuk PPOC. So wajib lah pergi ke majlis perkahwinan beliau walaupun agak jauh dari KL. Tak kisah lah kan, hutan rimba semua sanggup diredahi demi kawan. Tak kan lah asyik nak pergi majlis area KL je kan... Tukar angin lah pulak... Jom keluar KL... Hehe...


Dengan 3 jentera Persona dari KL dan 1 Exora, kami bertolak ke Kulai terlebih dahulu kerana geng-geng PPOC Southern telah sedia menanti di sana. First of all memang aku salute geng-geng Central kitaorang. Actually aku dan si dia gerak agak lewat kerana si dia habis kerja kira-kira jam 11 malam. Mereka pula dah bertolak lebih awal iaityu kira-kira jam 8 malam. But semangat setia kawan masing-masing memag kuat, walaupun mereka da sampai Kulai but mereka sanggup menunggu kami semata-mata mahu bergerak sama-sama ke Tenggaroh. Thanks korang. Memang terbaik lah. Dan keduanya, geng Southern memang terbaik juga. Sebenarnya hanya Ija sahaja yang boleh join kami semua, kerana geng-geng Southern yang lain terpaksa berkerja pada keesokan harinya. Most probably memang mereka tidak dapat hadir pada kenduri Shahrol. But mereka tetap join konvoi ke Felda Tenggaroh semata-mata mahu bertemu dengan pengantin terlebih dahulu selain mengiringi pemergian kami ke sana... Korang memang terbaik! Semangat setia kwan yang amat kuat!

Kami memulakan perjalanan ke Tenggaroh dari Kulai kira-kira jam 3.30 pagi. And finally we reached there around 5 am. Hoho memang mengantuk but kami disambut dengan mesra oleh keluarga isteri Shahrol, walaupun cuma tido for few hours, tapi kami semua gembira berada di sana... So macam biasa, meh aku sajikan korang semua dengan foto-foto sekitar majlis perkahwinan tersebut.













 Bergambar bersama kereta dan pengantin sekali...


Konvoi pusing-pusing kampung. Walaupun hanya ada 4 cars, tapi tetap meriah.










Tu diaaa... kalau adat Johor, memang tak sah kalau tak de tol kan...


Oh ya! Untuk pengetahuan korang semua, majlis persandingan kali ini melibatkan 2 pasangan pengantin sekaligus. Selain Shahrol dan isteri, turut bersanding ialah adik perempuan kepada isteri Shahrol dan pasangannya.





Satu sudut yang agak menarik di mana di sini dihimpunkan koleksi gambar-gambar pasangan pengantin tersebut, selain slot untuk menulis ucapan... So saksikanlah gaya kami semua ya.. Haha..








Bab posing memang kami SUKA!!!


Dari kami, warga PPOC TEAM buat Shahrol dan pasangannya.. Semoga kekal bahagia selamanya. Amin.


Ini pula ketika sesi pemotongan kek.









Last but not least, ini sesi bergambar bersama pengantin. Doa dari kami, semoga kalian kekal bahagia hingga ke hujung nyawa hendaknya. Cepat-cepat dapat baby, biar makin meriah PPOC junior pula nanti... Ngeeeee....  

Selepas itu, kami join out door photography kedua-dua pasangan pengantin ini. Thanks korang sebab izinkan team PPOC yang memang kaki posing nie join photoshoot korang di Tanjung Leman. Nanti jangan lupa send to Metro tau hahahaha! Photographer korang pun sporting and terbaik!

By the way, nie pic yang sempat kami ambil guna kamera masing-masing juga. Hehe. Aku dengan Zira dah macam media PPOC pulak untuk event kali ini.












So itulah aktiviti kami sepanjang majlis persandingan Shahrol dan pasangannya, Hidayah. Selepas itu, kami terus gerak ke Johor bahru dan bermalam di rumah Ija. 

Nak tau aktiviti seterusnya di JB? Wait for my next entry yea!






No comments:

Post a Comment