Tuesday 15 January 2013

Edisi Jalan-Jalan JB : Restoran ZZ + Legoland + Puteri Harbour + Hello Kitty + JPO + Satay Tulang Senawang

Woot woot! I am back.... Yeahh seperti dijanjikan, kali nie aku akan berceloteh pulak tentang pengembaraan kami di bandaraya Johor Bahru pula setelah berakhirnya majlis persandingan Sharol. Kami bertolak ke Johor Bahru setelah selesai sesi outdoor photo shoot di Tanjung Leman. Perjalanan yang mengambil masa kira-kira 2 jam untuk tiba di bandaraya Johor Bahru. Kami bermalam di rumah Ija, our PPOC Southern geng. Thanks beb sudi tumpangkan kami di rumah mu... Sekali lagi aku ingin menyatakan yang geng PPOC memang best, dan memang best lah join PPOC nie, hubungan kami semua amat erat.

Pada malam itu, kami lepak-lepak dahulu di rumah Ija, membersihkan diri masing-masing dan rehat dahulu sebelum kami keluar semula untuk menjamu selera di bandarraya Johor Bahru.

Ija actually dah call geng-geng PPOC Southern untuk join lepak sekali. Memang terbaik lah kan.... So kami plan nak ke Restoran Sup Tulang ZZ di Jalan Petrie. Memang terbaik mee rebus di sini, dulu masa aku duduk JB, memang inilah makanan favourite ku and memang aku rindu sangta dengan masakan ini, cari kat KL memang tak jumpa ok...

Me and Zira...

With PPOC SOUTHERN.. Thanks korang semua... Yeyyy dapat kawan baru lagi.... Berkawan biar seribu kan, musuh jangan di cari sama sekali....

Nie lah dia.. mee rebus tulang yang pastinya membuatkan sesiapa sahaja yang da try memang pasti nak lagi. Kalau korang nak tahu, my boyfriend tu tak makan mee rebus but bila dia ke sini, dia akan makan pula mee rebus. Haaa pelik kan.. Tapi tu lah dia.. penangan mee rebus tulang ZZ.

Selepas itu kami ada ke Bazar Karat sebelum pulang ke rumah Ija. Wahh memang aku tidur dengan nyenyaknya pada malam itu. Setelah hampir seharian tidak mendapat tidur yang cukup.

Kami menyambung kembali aktiviti kami pada keesokan harinya. Plan nak jalan-jalan kat luar Legoland, Puteri Harbour, Hello Kitty, Johor premium Outlet dan seterusnya shoot ke Satay Senawang.

Kami memang tidak dapat masuk ke theme park tu sebab masa yang agak limited kan.. So its okay, lain kali kita masuk theme park yea kawan-kawan.. For this time being, kita posing-posing kat luar aje dulu ya...

Legoland... here we come just to drop by...

Muka-muka sengal yang happy sangat hahahaha... AL konon macam tourist la sangatttt....

Aksi-aksi kami di Legoland.. Seriously, really enjoy with all of you.. Pas nie hope boleh pergi lagi dan bawa geng-geng yang lain especially Crazy Ladies PPOC group pulak with family masing-masing.. mesti gempaq kan..

Bersama magician Legoland yang buat magic kat depan kitaorang... Thumbs up bro!

Inilah geng-geng kami... Lain kali kita plan trip lagi ya...

Selepas itu kami ke Puteri Harbour pula.. sebut betul-betul.. Puteri Harbour.. bukan Pearl Harbour tau hehe.. Ia terletak berdekatan dengan Legoland juga, masih dalam kawasan Nusajaya. Disini ada banyak kapal-kapal yang berlabuh, kapal ini biasanya disewa oleh foreigner atau tourist yang tinggal lama di sini. Macam biasa, jom posing berlatarbelakangkan kapal-kapal pula. Selepas itu kami ke Hello Kitty Theme park yang terletak di dalam bangunan, konsep seperti Berjaya Times Square Theme Park.

Hello Kitty Theme Park... Next time boleh masuk ke sini dan bawa budak-budak sekali. Quite cheap, RM85 per person for 2 theme parks. 1 Theme park Hello Kitty dan satu lagi theme park yang ada Barney, Bob The Builder, Pingu dan sebagainya.

Selepas itu, kami terus shoot ke Johore Premium Outlet pula... It's shopping time.. Kalau ke JB, memang tak sah lah kalau tak ke JPO nie... Branded stuffs with reasonable price here.

Memang best shopping di sini. At last aku dapat jugak kasut NIKE.. Haha.. Beli baju.. Beli chocolates. Thanks sayang belanja chocolate itu yea... Tapi banyak juga kedai yang terlepas nak masuk. Dengar-dengar PUMA buat sale 2 pasang RM80 je.. Wallaweiii... Discount until 90%. Perghh terbaekkkk kan... Maybe akan datang lagi ke sini, Insyaallah..

Yang penting terubat juga rindu aku pada Johor Bahru nie. Mahu tak rindu ooo.. Almost 5 years stay sini demi mencari sepinggan nasi hahahaha...

Akhirnya.. tibalah masa untuk pulang ke KL. Sebelum itu, seperti yang dirancang, kami singgah di Satay Tulang Senawang. Dan macam biasa, geng-geng PPOC Negeri Sembilan pun sudah menunggu kami di sana. Best kan.. Kemana-mana sahaja kami pergi pasti ada geng PPOC dan dapat kawan baru... Memang BEST!

Tu dia... satay tulang yang memang mabelessss!!!

Last but not least, diucapkan ribuan terima kasih buat semua... Buat Ija yang sudi menumpangkan kami di rumahnya dan bawa kami jalan-jalan, buat Geng PPOC Southern yang turut serta konvoi ke rumah Shahrol dan yang lepak bersama di bandaraya JB, juga geng PPOC Negeri Sembilan yang sama-sama lepak sekali di Satay Senawang...

Korang semua memang terbaik! Untuk geng-geng aku.. ada soalan nie....  Kemana lokasi percutian kita selepas ini? Haha! Peace yawww..