Monday 1 July 2013

Layan Bunga-Bunga @ FLORIA PUTRAJAYA

Awwww cakkkkk!!! I am back for good...

Yes, pada hari ini aku akan bercerita tentang perjalanan aku meneroka keindahan bunga-bunga yang di pamerkan untuk tatapan umum bersempena FLORIA PUTRAJAYA. Untuk peengetahuan korang semua, acara ini merupakan acara tahunan yang dianjurkan Perbadanan Putrajaya, dan kali ini aku berpeluang melihat sendiri keindahan bunga-bunga yang sebenarnya mungkin ramai antara kita tidak sedar tentang kewujudan spesies-spesies ini. 

Untuk pengetahuan semua, FLORIA PUTRAJAYA 2013 ini berlangsung dari 22 Jun 2013 hingga 30 Jun 2013. Aku macam biasalah, semangat berkobar-kobar, hari pertama lagi aku dah berada di sana. Heeeee!


Ini pertandingan lanskap berasaskan bunga-bungaan untuk peserta sekolah rendah dan menengah. Kreatif kan?



Errkkk.. ada macam model tak? Abaikan... Hoho...


Aku suka konsep idea ini. Hanya dengan menggunakan arang.. Menghasilkan dekorasi yang amat menarik..


Alang-alang dah berpanas di luar, jom sejukkan badan, masuk dalam booth berhawa dingin yang turut mempamerkan pebgai idea kreatif dan ceritera tentang bunga-bungaan di bumi bertuah ini.



 This is cool, right?























Sebahagian koleksi pic kami sepanjang berlangsungnya FLORIA PUTRAJAYA 2013.












Cantik kan bunga-bungaan ini? Sungguh menenangkan jiwa bila melihat keindahan bunga-bungaan di sini.




 Inilah aksi kami berdua.. Posing jangan tak posing.... Janji kita enjoy!












Dan pada malam itu, telah berlangsungnya majlis pelancaran dan perasmian FLORIA PUTRAJAYA 2013 ini. Maka kota Putrajaya bermadikan cahaya bunga api dan perarakan bot-bot berhias yang diwakili setiap negeri di dalam Malaysia ini. Memang terbaik! Thumbs Up!

Kesimpulannya, walaupun penat, namun ia suatu pengalaman yang amat berbeza dan berbaloi-baloi. Sambil kita enjoy-enjoy, kita juga dapat menimba ilmu pengetahuan tentang spesies-spesies bunga di negara kita.







No comments:

Post a Comment